Комунальний Заклад "Запорізька спецiалiзована школа-iнтернат II-III ступенiв "Січовий колегіум" Запорiзької Обласної Ради - Офіційний сайт
Мовний табір для учнів Січового колегіуму

sAtvIG4O_4gКожного травня, коли завершується навчальний рік, здається: «Цей рік був важким, як ніколи», і йому на зміну приходять довгоочікуване літо та відпочинок. Для колегіантів не тільки рік був виснажливим та важким, літо принесло для них ще одне випробування – Мовний табір. Для того, щоб проведення мовної практики не було схожим на звичний процес навчання, було вирішено сумістити приємне із корисним, та організувати мовний табір не в межах Січового колегіуму, а на березі Чорного моря, в ДОЦ «Молода гвардія», для учнів 8, 9, та 10 класів.

Мало хто з колегіантів уявляв на початку, як мовна практика та заняття можуть вписатися в контекст відпочинку у «Молодій гвардії», але перші дні роботи розставили все на свої місця. Багаточисленні запитання дітей змінилися на пропозиції та робота закипіла. «Першими бути завжди важко. Багато людей бачить лише одну сторону цього буття – яскраву та безтурботну, однак мало хто задумується над тим, скільки праці приховано за тією першістю», – так розпочалася стаття нашої учениці Геращенко П., присвячена роботі мовного табору. І дійсно, дітям було незвично, що вони були першими, хто приймав участь в цьому загальнонаціональному літньому проекті.  Вони стали першим профільним англійським загоном в таборі, в якому кожного дня, окрім вихідних, проводилися заняття, результатом яких повинен бути або ж певний фільм, або флешмоб, або презентація.

В якості основи для роботи було обрано методичні матеріали видавництва «Pearson – Dinternal», рекомендовані Міністерством освіти України. Перед початком роботи для кожної дитини були приготовані папки, які містили основні тренувальні завдання та тексти. Всі аудіододатки до текстових завдань були завантажені на сторінці групи Вконтакті.  У якості першого серйозного тренувального групового завдання, в другий день роботи, учням було запропоновано прийняти участь в квесті, разом іншими відпочиваючими у таборі (оскільки загін  був сформований не тільки  із наших дітей). Участь у квесті давала можливість познайомитися та здружитися із іншими учасниками, застосувати аналітичні здібності та креативність, оскільки об’єкти загадані у грі були дуже доступні, наприклад: мило, груша, повітряний змій, медичний ізолятор, корпус, тощо. Але для того, щоб визначити їх, учасники повинні були застосувати т.з. «ускладнений пошук». Цікаво те, що команда, яка працювала без допомоги дорослих, виконала всі завдання абсолютно вірно, ще й першими, тож, у якості додаткового бонусу, за сюжетом квесту, після розгадки таємниць, адміністрація табору дозволила дітям додатковий виїзд в місто в Квест-рум «Ловушка». Сюжет квесту проведеного в таборі, відповіді,  завдання та фотографії учасників було відображено на сторінці групи  https://vk.com/club95563459, що давало змогу батькам, дітям та всім бажаючим щоденно бачити результати роботи групи.

      Якщо вести мову про «продукти» проекту, то їх можна розділити на дві категорії:

  • поробки (див. фото)
  • медіапродукти:
    • відео процесу підготовки,
    • інтерв’ю: з народним артистом України О. Марцинківським, із заслуженим хореографом А. Рубіною,

(текст та запитання доступні на сторінці групи   https://vk.com/club95563459), для яких діти опрацювали матеріали в мережі Інтернет, придумали запитання, провели розмову, переклали все на англ.мову для місцевої газети в таборі,

  • екскурсії: по м.Одеса, по музею авіації,  по музею історії створення ДОЦ «Молода гвардія» англійською мовою, які вони презентували іншим відпочиваючим.

(інформацію знайшли та опрацювали за допомогою вожатих та керівників музею)

  • Флешмоб «We are Young» на Потьомкінських сходах,
  • Буклет присвячений «еко» закладам міста Одеса,
  • Скрайбінг-презентацію нової лексики по темі проекту «Young and Talented»
  • Презентація – звіт по роботі над проектами, використовуючи такий Google сервіс як « Хронологічна стрічка»,
  • Інтерактивна газета з використанням сервісу Wiki Wall,
  • Інтерактивний фотоальбом з використанням сервісу Picassa
  • Інтерактивна карта прогулянок та екскурсій Одесою.

     Медіа-продуктів більше, тому що перед початком діяльнісного етапу ми опрацювали текст із «Culture Choices For Ukraine» про «Digital Natives: the Net Generation» та разом прийшли до спільної думки, що в контексті задіяння міжпредметних звя’зків та з перспективою вибору майбутніх професій, які нереальні без використання цифрових технологій, більш корисною буде саме така діяльність. Згодом учні отримали перелік сервісів, які вони могли задіяти для представлення результатів, які були вивчені ними протягом навчального року на «Медіакультурі» та «Інформаційних технологіях» та розподілившись на міні-групи почали працювати. Вони самостійно встановлювали часові межі виконання, єдиним правилом було: якщо ви залучаєте всіх (наприклад відео-екскурсія) допоможіть, перевірте, попередьте, проконтролюйте тих, хто не зовсім впевнений у своїх силах. Дане делегування можна вважати вельми успішним, адже учні на практиці, в різних умовах змогли виявити свої лідерські якості. Найбільш активними виявили себе: Федорова А., Рекун Д., Васильева К., Черкун В., Бардачова Д., Степаненко Н. (учні 10 та 8 класів).

В цілому, якщо повертатися до поставленої мети, можна стверджувати, що проведення даного мовного табору дійсно сприяло урізноманітненню занять з мови, активізації лексичного матеріалу в ігровій формі та підвищенню мотивації учнів спілкуватися іноземною мовою в позакласних обставинах. Нетрадиційні види роботи, зокрема квести, в контексті мовного табору є продуктивним, адже таким чином ми робимо акцент на здоров’язберігаючі технології та формуємо т.з. уміння та навички «ХХІ» століття, залучаючи міжпредметні зв’язки та ускладений пошук інформації. Тож, завершуючи, можна знову навести слова із статті нашої учениці:  «Зізнаюся, було нелегко, але мовний табір «Молодої Гвардії» значно спровокував мій подальший саморозвиток, за що я йому безмежно вдячна!».  І, якщо це дійсно так, то першими бути класно!